Oikeita vai vääriä päätöksiä? Elämä on tässä ja nyt!

Joskus tulee miettineeksi liikaa mitä muut ajattelevat. Huomaan ihan päivittäin tekeväni niin, esimerkiksi pukeutumisen suhteen. Miksi minua pitäisi liikuttaa, mitä muut ajattelevat? Kuvastaako se ihmisen epävarmuudesta vai miellyttämisen halusta? Mistä voin tietää valitsenko oikein isojen asioiden äärellä? Kuka tietää jos minä en tiedä, mikä minulle on parasta? Ihmisen tulisi elää elämää itselleen ja tehden niitä asioita, joista nauttii. Kulkea kohti omia unelmiaan ja saada haaveilla tulevasta. Pitää muistaa elää, luoda muistoja sekä kulkea omia polkuja. Elämä on tässä ja nyt!

Oma elämäni on sellaisen polun varrella, että syksy muuttaa arkeamme hurjasti ja tein jokin aika sitten ison päätöksen, josta voin toivottavasti olla myöhemmin ylpeä ja kokea onnistumisen iloa. Syksyllä blogin puolella voi olla vieläkin hiljaisempaa kuin nyt, koska hieman jännitän kuinka ehdin tehdä mitäkin.  Olen aina ollut määrätietoinen enkä ole pelännyt mennä sieltä mistä aita on korkein. Vastoinkäymiset elämässäni ovat usein toimineet boostina näyttää, että kyllä minä pystyn ja kykenen. En pelkää tulevaa, haluan uskoa aina asioiden järjestyvän ja niin ne tähän asti ovat tehneetkin.


Valkjärvi


Äitiys on muuttanut suhtautumistani asioihin valtavasti. Minusta on tullut syvällisempi, herkempi ja järkevämpi ainakin omasta mielestäni. Nämä puolet itsessäni on vain ollut hyvä lisä ja osa aikuitumistani sekä äidiksi kasvua. Perheessämme on kaksi pientä lasta ja  heidän elämäänsä vaikuttavat myös minun päätökset. Aina tulee miettineeksi miten asiat vaikuttavat lapsiin, mikä on luonnollista. Ihminen on fyysinen ja psyykkinen kokonaisuus, on inhimillistä olla epävarma ja potea vaikka minkälaisia tuntemuksia. Elämää ei voi ennustaa, ei pidä jäädä murehtimaan niitä asioita mitä tulevaisuus tuo ja mihin ei pysty vaikuttamaan.

Eräs ystäväni kysyi minulta taannoin, mistä haluan minut muistettavan kun minua ei enää ole. No vastsin, että tietysti siitä, että olipas se hyvä presidentti. Vitsiähän se vaan oli, mutta jäin miettineeksi kysymystä ihan oikeasti. Haluan, että minut muistetaan sellaisena kuin olin ja minut tuntevat sen parhaiten tietävät. Haluan elää hetkessä ja olla hyvä äiti sekä vaimo. Onnistua ja kokea paljon hienoja asioita, kukapa sellaisesta ei haaveilisi.

Nosta kyllä hattua niille äideille, jotka jaksavat olla kotona pitkään ja töihin paluulla ei niin ole kiirettä. Itse olen ainakin vuoden kotona olon jälkeen jo kovin tekemisen tarpeessa. Kyllä kotonakin tekemistä on, mutta minulle tekee hyvää saada vaikuttaa muuallakin. Onneksi me kaikki ihmiset olemme erilaisia eikä ole vain yhtä oikeaa valintaa.

Kesä on kulunut vauhdilla ja onneksi sitä on vielä jäljellä. Olemme viettäneet rentoa kesää mökillä ja kotona sekä lasten leikkipaikkoja kierrellen.Taaperon ja uhmiksen kanssa ei tekemiset lopu, vielä hetken elämme tätä pyhää kolminaisuuttamme ja otamme ilon irti tästä hetkestä.

Helteisen kesäiset terveiset kaikille!
Prätkämami lähdössä tukka hulmuten kohti tulevaisuutta :)


-Heidi-

Kommentit